Oferte locuri de munca top

Pentru construirea Podului peste Prut oferteaza trei firme

Au fost depuse trei oferte pentru proiectarea și construirea primului pod la nivel de autostradă de peste Prut.

Acesta va uni localitățile Ungheni (România) – Ungheni (Moldova) și face parte din proiectul Autostrăzii Unirii A8. Proiectul prevede și realizarea unui punct de trecere a frontierei.

Cele trei oferte au fost depuse de:

* Ofertant unic Ness Proiect Europe SRL;

* Ofertant unic Comsales Grup SRL.

* Asocierea Automagistral Pivden (Ucraina) – Perfect Consult Europe SRL.

Podul va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Varianta de traseu avizată este formată dintr-un drum de legătură care va asigura conexiunea cu viitoarea Autostradă Târgu Mureș – Iași – Ungheni (km 96+140) și care va traversa râul Prut pe două poduri paralele cu lungimea de minim 261,2 m.

Principalele caracteristici prevăzute sunt:

* două benzi pe sens + trotuare;

* 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II);

* 8 m lățime parte carosabilă;

* un km lungime traseu;

* 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură;

* punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.

Cu peste 29 mil euro va fi reabilitat primul tronson dintr-o artera rutiera importanta

Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 24 de luni din care 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Valoarea estimată a contractului este de 156,26 milioane de lei (fără TVA) iar sursa de finanțare este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile, CEF – Connecting Europe Facility.

A fost deja reabilitat deja primul pod peste Prut după Revoluție, Galați (România) – Giurgulești (Moldova) și au fost demarate procedurile și pentru reabilitarea podurilor:

* Albița (România) – Leușeni (Moldolva): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe patru benzi;

* Sculeni (România) – Sculeni (Moldolva)

* Oancea (România) – Cahul (Moldolva).

De asemenea se află în procedură de licitație construirea a încă patru noi poduri peste Prut, al căror termen de depunere a ofertelor este 29 februarie:

* Stanca (România) – Costești (Moldova);

* Bumbata (România) – Leova (Moldova);

* Falciu (România) – Leca (Moldova);

* Răducăneni (România) – Barboieni (Moldova).

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus